Spletno mesto v podporo uvajanja evra je delovalo od februarja 2006 do junija 2007.
Aktualno
Dodatni viri

Pricewatch: Cene bolj dvigovali ponudniki storitev

5. marec 2007

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je februarja petič preverila cene izdelkov in storitev, ki jih spremlja v okviru slovenskega prehoda na evro - pricewatch. "Čeprav rezultatov ne moremo neposredno primerjati z ugotovitvami statističnega urada, se je tudi v naši analizi pokazalo, da so cene pogosteje dvigovali ponudniki storitev kot izdelkov," je povedala predsednica ZPS Breda Kutin. Slika je zelo podobna, je poudarila.

Državni statistični urad je v prvih dveh mesecih letos v analizi gibanja cen življenjskih potrebščin ugotovil deflacijo, ljudje pa menijo, da so številni izkoristili uvedbo evra in podražili izdelke oz. storitve. "Naša košarica ne potrjuje percepcije ljudi, da se je najbolj dražila trgovina," je na današnji novinarski konferenci dejala Kutinova. Košarica ZPS je precej drugačna kot košarica statističnega urada. Mi smo preverjali cene tistih izdelkov in storitev, ki so bile kritične v 12 državah EU, ki so evro uvedle pred Slovenijo.

V ZPS so v analizi cen, ki jih spremljajo od lanskega februarja, ugotovili, da se je 25 odstotkov vsebine košarice pocenilo, 39 odstotkov cen je ostalo nespremenjenih, 36 odstotkov se je podražilo. "V enem letu se je podražilo 50 odstotkov storitev in 35 odstotkov izdelkov iz naše košarice," je povedala Kutinova in dodala, da je pomemben delež opazovanih cen ostal na enaki ravni ali se pocenil. Podrobnejša analiza namreč po njenih navedbah kaže, da se je med storitvami osem odstotkov storitev iz košarice pocenilo, 42 odstotkov jih je ostalo na enaki ravni, 50 odstotkov pa se jih je podražilo. Pri izdelkih se jih je 26 odstotkov pocenilo, 39 odstotkov cen je ostalo na enaki ravni, 35 odstotkov pa se jih je podražilo.

Med lanskim novembrom in letošnjim februarjem je slika nekoliko drugačna. Na ravni košarice je, kot je navedla Kutinova, 56 odstotkov cen ostalo nespremenjenih, 25 odstotkov se jih je znižalo, 19 odstotkov pa zvišalo.

V ZPS so zelo zadovoljni nad velikim odzivom potrošnikov, ki so v januarju poslali 1500 (od skupno 1800) prijav. V ZPS so ob tem ugotovili, da se je med obvestili o kršitvah približno 10 odstotkov nanašalo na domnevne podražitve pri trgovcih. Pri preverjanju podatkov pa se je pokazalo, da je bil v skoraj polovici primerov vzrok za domnevno podražitev konec prodajne akcije.

Vir: Slovenska tiskovna agencija